II. TEVÉKENYSÉGRE, MŰKÖDÉSRE VONATKOZÓ ADATOK
2.1. A szerv alaptevékenysége, feladat- és hatásköre
A közfeladatot ellátó szerv feladatát, hatáskörét és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, valamint a szervezeti és működési szabályzat vagy ügyrend az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat hatályos és teljes szövege, és az azt tartalmazó önálló dokumentumok. A helyi önkormányzat önként vállalt feladatainak felsorolása és részletes leírása. A feladatokat helyi nemzetiségi önkormányzatok esetén az adott nemzetiség nyelvén is meg kell jelentetni.
Az alaptevékenységét, feladat- és hatáskörét szabályozó főbb jogszabályok:
Szervezeti és működési szabályzat, adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat, a helyi önkormányzat önként vállalt feladatai:
Adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat
Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával
2.2. A hatósági ügyek intézésének rendjével kapcsolatos adatok
Hivatali ügyintézés
Adóügyek
Adó- és értékbizonyítvány
Az adóhatóság kérelemre, törvényben előírt esetekben az illetékességi területén fekvő ingatlan fekvéséről, értékéről és adójáról adó- és értékbizonyítványt állít ki, amely tartalmazza az ingatlan és az ingatlanszerzők (tulajdonosok) adatait, az érték megállapításánál figyelembe vett tényezőket, továbbá az ingatlannak az adott időpontban fennálló forgalmi értékét.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben, e-ügyintézés
Ügyintézési határidő 8 nap
Adóbevallás iparűzési adóról
Az adózónak az iparűzési adóról az adóévet követő év május 31-ig kell bevallást tennie az önkormányzati adóhatósághoz az erre a célra rendszeresített nyomtatványon. Naptári évtől eltérő üzleti évet választó adózó adóbevallását az adóév utolsó napját követő 150. napig nyújtja be.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu
Ügyintézési határidő 30 nap
Adóigazolások
Az adózó kérelmére az adóhatóság a fennálló adótartozásról hatósági igazolást állít ki.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben, e- ügyintézés
Ügyintézési határidő 6 nap
Adóügyi kérelem - befizetéssel kapcsolatos kérelmek
Az adózó írásbeli kérelmére az adóhatóság a számlájára tévesen befizetett összeget, vagy túlfizetést visszautalja, vagy más adótartozásra számolja el, a téves számlára fizetett összeget a megfelelő számlára átutalja, illetve egyenlegértesítőt állít ki.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben, e-ügyintézés
Ügyintézési határidő 30 nap
Adóügyi kérelem - fizetéskönnyítési kérelem
Az adózó kérelmére az adóhatóság a törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén az adótartozásra részletfizetést vagy fizetési halasztást engedélyezhet.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben
Ügyintézési határidő 30 nap
Adóügyi kérelem - méltányossági kérelem
Az adózó kérelmére az adóhatóság a törvényben meghatározott feltételek fennállása esetén az adótartozást mérsékelheti, vagy elengedheti.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben
Ügyintézési határidő 30 nap
Iparűzési adó - Adóbevallás iparűzési adóról
Az adózónak az iparűzési adóról az adóévet követő év május 31-ig kell bevallást tennie az önkormányzati adóhatósághoz az erre a célra rendszeresített nyomtatványon. Naptári évtől eltérő üzleti évet választó adózó adóbevallását az adóév utolsó napját követő 150. napig nyújtja be.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu
Ügyintézési határidő 30 nap
Iparűzési adó - Bejelentkezés iparűzési adó hatálya alá
Állandó jellegű iparűzési tevékenységet a tevékenység megkezdését követő 15 napon belül, ideiglenes, alkalmi jelleg esetén a tevékenység megkezdésekor kell az adózónak vagy képviselőjének bejelentenie az önkormányzati adóhatóságnál az erre a célra rendszeresített nyomtatványon.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu
Ügyintézési határidő 30 nap
Iparűzési adó - Változás bejelentés iparűzési adóban
Az adózónak az iparűzési adókötelezettségét érintő változást, adóköteles tevékenységének megszűnését annak bekövetkeztétől számított 15 napon belül be kell jelentenie az önkormányzati adóhatóságnál.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: cégkapu
Ügyintézési határidő 30 nap
Talajterhelési díj - bevallás
A kibocsátó a díjfizetési kötelezettségéről évente a tárgyévet követő év március 31-ig tesz bevallást az önkormányzati adóhatóságnál.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben
Ügyintézési határidő 30 nap
Talajterhelési díj - önellenőrzés
A kibocsátó a díjfizetési kötelezettségéről benyújtott bevallását helyesbítheti. A helyesbített díjalapot, díjat a helyesbítéstől számított 15 napon belül kell bevallani az önkormányzati adóhatósághoz.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben
Ügyintézési határidő 30 nap
Termőföld bérbeadása - bevallás
A termőföld bérbeadásából származó jövedelem bevallását a magánszemély adózó a jövedelem megszerzésének évét követő év március 20-ig teljesíti. A kifizető a levont adóról az adóbevallását az önkormányzati adóhatósághoz az adóévet követő év február 25-ig nyújtja be.
Igénylő, kötelezett: adózó vagy képviselője
Az ügyintézés kezdeményezhető: Személyesen az illetékes ügyintézőnél, vagy postai úton ajánlott levélben
Ügyintézési határidő 30 nap
Anyakönyvi ügyek
Anyakönyvi kivonatok, hatósági bizonyítványok kiállítása
Anyakönyvi kivonatok, hatósági bizonyítványok kiállítása, anyakönyvi adatok egyeztetése EAK rendszeren keresztül folyamatosan.
Igénylő, kötelezett: kérelemre és hivatalból
Ügyintézés kezdeményezhető: ügyfél anyakönyvi kivonat és hatósági bizonyítvány kiállításánál szóbeli kérelemre, vagy írásban vagy formanyomtatványon
Ügyintézési határidő azonnal vagy kivonat 8 nap, hatósági bizonyítvány 5 nap
Kapcsolódó dokumentumok, nyomtatványok, kitöltési útmutatók, személyes nyilatkozatok, írásbeli kérelem, meghatalmazás
Szükséges iratok: személyazonosító okmányok, állampolgársági bizonyítvány, családi állapot igazolás, személyes nyilatkozat, kérelem, meghatalmazás
Családjogi helyzet rendezése
Apai elismeréssel (születendő és megszületett gyermekre), apaság, anyaság megállapítása, megdöntése bírói végzés alapján, örökbefogadás
Családjogi helyzet rendezése, adatszolgáltatás, nyilvántartások vezetése.
Igénylő, kötelezett: ügyfél, hatóságok
Ügyintézés kezdeményezhető: hivatalból és kérelemre
Ügyintézési határidő anyakönyvi kivonat kiállítása azonnal, 5 vagy 8 munkanap, illetve 21 nap
Szükséges iratok: érvényes személyazonosító okmány, lakcímkártya, családi állapot igazolás, meghatalmazás, apai elismerő nyilatkozat, jogerős bírói ítélet, jogerős gyámhatósági határozat (örökbefogadásról) szakorvosi igazolás.
Névváltoztatási eljárás
Névváltoztatási eljárás, házassági név módosítási eljárás
Születési név, családi név, utónév változtatása, házassági név módosítása.
Szükséges iratok: személyazonosító okmány, anyakönyvi kivonatok, hozzájáruló nyilatkozat, ügygondnok hozzájárulása (kiskorú, apa ismeretlen helyen tartózkodik), családjogi helyzet rendezéséről szóló okirat (apai elismerés, bírói ítélet)
A személyek feladatai: Az ügyfél személyesen anyakönyvvezető előtt kezdeményezi az eljárást. Házassági név módosítás anyakönyvvezető hatásköre, jegyzőkönyvet vesz fel, kiállítja az új házassági anyakönyvi kivonatot, tájékoztatja az ügyfelet a személyi okmányok cseréjéről. Meghatalmazással nem intézhető!
Születési, családi és utónév változtatás esetén az anyakönyvvezető formanyomtatvány kitöltése után a névváltoztatási iratokat a becsatolt mellékletekkel és illetékkel felterjeszti a Budapest Főváros Kormányhivatala Anyakönyvi Főosztályának. Anyakönyvi alapbejegyzéseknél adatváltozás átvezetése a névváltoztatás engedélyezése után.
Születés, házasságkötés, haláleset anyakönyvezése, rögzítése
Születés, házasságkötés, haláleset anyakönyvezése, rögzítése.
Születés anyakönyvezése, családjogi helyzet rendezése, adatszolgáltatás, nyilvántartások vezetése.
Igénylő, kötelezett: ügyfél, hatóságok
Ügyintézés kezdeményezhető: hivatalból és kérelemre
Ügyintézési határidő anyakönyvi kivonat kiállítása azonnal, 5 vagy 8 nap
Szükséges iratok: érvényes személyazonosító igazolvány+ lakcímkártya, vagy érvényes útlevél + lakcímkártya, 1 évnél nem régebbi állampolgársági bizonyítvány, anyakönyvi kivonatok, családi állapot igazolás, személyes nyilatkozat, állampolgársági bizonyítvány, tanúsítvány
A személyek feladatai: Születés, házasság, haláleset anyakönyvezési eljárása. Válás, házassági névmódosítás,(születési családi és utónév) névváltoztatás, külföldi állampolgár házasságkötése, állampolgársági ügyek, anyakönyvi kivonat kiállítás, adatszolgáltatás, adategyeztetés, alapbejegyzés kijavítása hivatalból vagy kérelemre
Birtokvédelem
Szomszédos birtokok tulajdonosai, használói közötti, a birtoklás folyamán 1 éven belül felmerülő vitás ügyek rendezése.
Ügyintézési határidő: 15 nap
Szükséges iratok: kérelem eggyel több példányban, mint amennyi féllel szemben a birtokvédelmet kérő a birtokvédelmet kéri + csatolni kell a bizonyítékok igazolására szolgáló dokumentumokat
A személyek feladatai: tárgyalás tartása, esetlegesen helyszíni szemle tartása
Egészségügyi, Kulturális és Koordinációs ügyek
Civil rendezvények támogatása
Civil szervezetek támogatása
Egészségüggyel kapcsolatos tájékoztatás
Helyi esélyegyenlőséggel kapcsolatos feladatok
Intézmények alapító okirataival kapcsolatos ügyintézések
Képviselő-testületi, bizottsági döntések előkészítése
Közművelődési érdekeltségnövelő pályázat
Önkormányzati kitüntetések
Elektronikusan indítható peres ügyek
Birtokvédelem és közigazgatási per
A polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (Pp.) rendelkezései értelmében a jogi képviselővel eljáró fél, gazdálkodó szervezet, valamint a közigazgatási szerv köteles elektronikus úton kapcsolatot tartani a polgári perben a bírósággal. E jogalanyok a keresetlevelet elektronikus úton, űrlap benyújtás támogatási szolgáltatás (ÁNYK) igénybevételével kötelesek benyújtani.
A közigazgatási perekben, illetve a jegyző birtokvédelmi ügyben hozott határozatának megváltoztatása iránti perekben a jogi képviselővel eljáró fél és a belföldi székhelyű gazdálkodó szervezet számára szintén kötelező az elektronikus kapcsolattartás 2016. július 1-től.
Ezekben a perekben a keresetlevelet elektronikus úton az elsőfokú közigazgatási határozatot hozó szervnél, illetve a birtokvédelmi határozatot hozó jegyzőhöz kell benyújtani. Ennek lehetővé tétele érdekében minden érintett szervezetnek saját elektronikus ÁNYK űrlapot kell készítenie és közzétennie honlapján, amelyhez az OBH által adott elektronikus nyomtatvány (közigazgatási perekben a K01, birtokvédelmi perekben a P26 jelzésű) szolgál mintaként.
A fentiek szerint elkészített saját űrlapok a Kapcsolódó dokumentumok alatt érhetőek el. Kérjük, hogy a közigazgatási peres ügyekben és a birtokvédelmi határozatok megváltoztatása iránti ügyekben a csatolt űrlapokat szíveskedjenek letölteni és alkalmazni!
A keresetlevelet a benyújtástól számított harminc napon belül kell az ügy irataival együtt a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz továbbítani. Többfokú közigazgatási eljárásban hozott cselekmény esetében az elsőfokon eljárt közigazgatási szerv a keresetlevelet a benyújtástól számított tizenöt napon belül az ügy irataival együtt felterjeszti a másodfokon eljárt közigazgatási szervhez, amely azokat a benyújtástól számított harminc napon belül továbbítja a bírósághoz. A járási (fővárosi kerületi) hivatal eljárásában hozott cselekmény esetében a járási (fővárosi kerületi) hivatal a keresetlevelet a benyújtástól számított tizenöt napon belül az ügy irataival együtt felterjeszti a fővárosi és vármegyei kormányhivatalhoz, amely azokat a benyújtástól számított harminc napon belül továbbítja a bírósághoz.
Ha a keresetlevél azonnali jogvédelem iránti kérelmet is tartalmaz, a keresetlevelet a benyújtástól számított öt, többfokú közigazgatási eljárásban hozott cselekmény, illetve a járási (fővárosi kerületi) hivatal eljárása esetén – a benyújtástól számított három napon belüli felterjesztést követően – nyolc napon belül kell az ügy irataival együtt a bírósághoz továbbítani.
Fellebbezés elbírálására jogosult szervek
A jegyzői hatáskörbe tartozó hatósági döntések tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szerv:
Megnevezés: |
Vas Vármegyei Kormányhivatal |
Cím: |
9700 Szombathely, Berzsenyi Dániel tér 1. |
Postacím: |
9700 Szombathely, Berzsenyi Dániel tér 1. |
Tel.: |
+3694/517-117 |
Fax: |
+3694/517-105 |
Szervezet vezetője: |
A Vas Vármegyei Kormányhivatalt Vámos Zoltán főispán vezeti. |
E-mail: |
hivatal@vas.gov.hu |
Honlap: |
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas |
A polgármesteri hatáskörbe tartozó hatósági döntések tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szerv:
Megnevezés: |
Tanakajd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete |
Cím: |
9762 Tanakajd, Templom u. 24. |
Postacím: |
9764 Tanakajd, Templom u. 24. |
Tel.: |
+3694/577-077 |
E-mail: |
tanakajd.onkormanyzat@gmail.com |
Honlap: |
www.tanakajd.hu |
(Főépítészi ügyek) eseti jelleggel
Helyi védelemmel kapcsolatos ügyek intézése
Településképi bejelentési eljárás
Településképi véleményezési eljárás
Településrendezési feladatok
Földhaszonbérlet, állattartás
Földhaszonbérleti szerződések, állattartási ügyek, vadkár, növényvédelmi feladatok
Földhaszonbérleti szerződések előkészítése és az azzal kapcsolatos feladatok ellátása, állattartással és állatvédelemmel kapcsolatos ügyintézés, növényvédelmi feladatok ellátása, nyilvántartások vezetése
Igénylő, kötelezett: bejelentésre vagy hivatalból
Ügyintézési határidő 21 nap
Szükséges iratok: beadvány
Hagyatéki ügyek
Hagyatéki, póthagyatéki eljárás
Az örökhagyó halálát követően a hagyatéki vagyon leltározása, örökösök megállapítása, közjegyzői hagyatékátadó eljárás előkészítése
Igénylő, kötelezett: örökhagyó házastársa, gyermeke, öröklésben érdekelt
Ügyintézés kezdeményezhető hivatalból, illetve örökösök által
Ügyintézési határidő 30 nap
Szükséges iratok: halotti anyakönyvi kivonat, hagyatékban szerepelő ingatlan adatai, gépjármű forgalmi engedélye, számlakivonatok
A személyek feladatai: leltár felvétele, közjegyzői eljárás előkészítése
Hirdetmény ügyek
Adás-vételi szerződések, haszonbérleti szerződések hirdetményeivel kapcsolatos feladatok
Adás-vételi szerződések, haszonbérleti szerződések hirdetményeinek kifüggesztése, hirdetmények kifüggesztése, levétele, záradékolása, kormányzati portálra történő felvitel és az érintettek kifüggesztéssel kapcsolatos tájékoztatása
Ügyintézési határidő adás-vételi szerződés esetében 30 nap, haszonbérleti szerződések esetében 15 nap a kifüggesztés időtartama, kamarai állásfoglalás kifüggesztésének időtartama 5 nap
Kereskedelmi ügyek
Közterülethasználati engedélyek kiadása (kereskedelmi és rendezvény célú)
Kereskedelmi tevékenységgel összefüggő, valamint kereskedelmi, és rendezvény célú közterület-használat engedélyezése
Igénylő, kötelezett: közterület használója
A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény alapján elektronikus ügyintézésre kötelezett szerv, személy kizárólag elektronikus úton nyújthat be beadványt
Ügyintézési határidő 8 nap, 60 nap
Működési engedély
Kereskedelmi tevékenységek, illetve szálláshely-szolgáltatási tevékenységek bejelentésének nyilvántartásba vétele, működési engedélyek kiadása
Működési engedély, kereskedelmi tevékenység, illetve szálláshely-szolgáltatási tevékenység bejelentése esetén nyilvántartásba vétel.
Bejelentés
Változás bejelentés
Ügyintézési határidő 8, 25 nap
Telepengedélyezési eljárás, hatósági ellenőrzés
Telepengedélyezési eljárás, bejelentésköteles ipari tevékenység nyilvántartásba vétele, telephelyek ellenőrzése. Ipari telephelyek nyilvántartásba vétele, engedélyezése, helyszíni szemle összehívása, telepengedély kiadása.
Igénylő, kötelezett: tevékenységet végző egyéni vállalkozó, társas vállalkozás
Ügyintézés kezdeményezhető: ügyintézőnél
Bejelentés-köteles tevékenységek
Telepengedély-köteles tevékenységek
kapcsolódó nyomtatványok
Szükséges iratok: telep helyszínrajza, használat jogcímét igazoló dokumentum (tulajdoni lap kivételével) pl. bérleti szerződés, közös tulajdon esetén tulajdonostársak, haszonélvezet esetén haszonélvező hozzájáruló nyilatkozata, aláírási címpéldány, egyéni vállalkozó esetén vállalkozói igazolás vagy igazolvány
Kommunális ügyek
Fakivágások
Magánszemélyek és jogi személyek kérelmére közterületen lévő jegyzői hatáskörbe utalt fakivágások engedélyezése.
kapcsolódó nyomtatványok
Környezetvédelem
Köztemetők fenntartása
Közterület-használathoz kezelői hozzájárulás (vendéglátó előkert, árusítás, rendezvény)
A közterület használata esetén a közterület kezelőjétől kezelői hozzájárulás szükséges.
Közterület-használati kérelmek (építőanyag-tárolás, reklámtábla elhelyezése, taxi)
Köztisztasági feladatok
A településen a kommunális, illetve szelektív hulladékgyűjtést a Zalaispa Zrt. végzi.
A települési folyékony hulladék gyűjtését, szállítását és ártalommentes elhelyezését pályázat alapján Szabó Norbert e.v. végzi. A közszolgáltatást a szennyvízhálózatra rá nem kötött ingatlanokon látja el.
Közút nem közlekedési célú igénybevételére adott hozzájárulás
Más hatóságok hatáskörébe tartozó engedélyezési eljárások során a önkormányzati hatáskörbe utalt útkezelői feladatok, véleményezések. Nyomvonalas létesítményekkel kapcsolatos műszaki átadásokon való részvétel. Közterület-bontás engedélyezése, ezzel kapcsolatos hatósági ellenőrzés. Közút, közpark és közterület alatt létesítmény elhelyezésének, ill. megszűntetésének engedélyezése. Tiltott jel, jelzés eltávolítása. Közlekedési hatósági eljárás kezdeményezése hozzájárulás nélkül vagy attól eltérő igénybevétel esetén. Útkezelői hozzájárulás kiadása útcsatlakozás létesítéséhez, átépítéséhez, megszűntetéséhez. Útcsatlakozás, építmény felújítására, korszerűsítésére felszólítás. Felszólítás a forgalom biztonságát veszélyeztető magatartástól való tartózkodásra. Eljárás a közút nem közlekedési célú igénybevételével kapcsolatban. Közigazgatási határon belüli szállítás esetén veszélyes árut szállító jármű útvonalának kijelölése. Útlezárás vagy forgalomkorlátozás, úton folyó munka vagy egyéb ok miatt szükség esetén terelőútvonal kijelölése. Közút állapotának, közúti jelzések épségének ellenőrzése.
kapcsolódó nyomtatványok
Közvilágítás
A közvilágítással kapcsolatos üzemeltetési feladatokat koordinálása, hibabejelentések ügyintézése
Talajvízkút létesítés, fennmaradás és üzemeltetés, megszüntetés engedélyezése
A települési önkormányzat jegyzőjének engedélye szükséges:
a) olyan kút létesítéséhez, üzemeltetéséhez, fennmaradásához és megszüntetéséhez, amely a következő feltételeket együttesen teljesíti:
aa) a vízbázisok, a távlati vízbázisok, valamint az ivóvízellátást szolgáló vízilétesítmények védelméről szóló kormányrendelet szerint kijelölt, kijelölés alatt álló, illetve előzetesen lehatárolt belső, külső és hidrogeológiai védőidom, védőterület, valamint karszt- vagy rétegvízkészlet igénybevétele, érintése nélkül, és legfeljebb 500 m3/év vízigénybevétellel kizárólag talajvízkészlet vagy parti szűrésű vízkészlet felhasználásával üzemel,
ab) épülettel vagy annak építésére jogosító hatósági határozattal, egyszerű bejelentéssel rendelkező ingatlanon van, és magánszemélyek részéről a házi ivóvízigény vagy a háztartási igények kielégítését szolgálja, és
ac) nem gazdasági célú vízigény.
A talajvízkút engedélyezésének feltétele:
a) a kitermelt víz használata során keletkező szennyvíznek a környezetet nem veszélyeztető módon való elhelyezése,
b) a vizek hasznosítását, védelmét és kártételeinek elhárítását szolgáló tevékenységekre és létesítményekre vonatkozó általános szabályokról szóló kormányrendelet szerinti követelmények maradéktalan teljesítése, valamint
c) a fúrt kút fennmaradásának engedélyezése esetén annak megállapítása, hogy a kút a fent felsorolt pontok hatálya alá tartozik, és az nem veszélyezteti a vízkészletek védelméhez fűződő érdekeket.
kapcsolódó nyomtatványok
Út-híd fenntartási, üzemeltetési feladatok
Megrongálódott közút haladéktalan kijavítása, veszély elhárítása, figyelmeztetés a veszélyre. Közút állapotának, közúti jelzések épségének ellenőrzése. Lakossági panaszok kivizsgálása. Közút állapotának, közúti jelzések épségének ellenőrzése. Gondoskodik a közút tisztántartásáról, a hó-eltakarításáról, síkosság elleni védekezésről. Vasúti kiépített átkelőhelyhez, gyalogos-átkelőhöz járda, gyalogút kiépítése, buszöböl kiépítése, Gondoskodik a helyi közúthálózat fejlesztéséről. Kártérítés közútkezelői kötelezettség megszegésével okozott kárért. Közúti területek kaszáltatási munkáinak irányítása.
Köznevelési ügyek
Kötelező részvétel az óvodai nevelésben.
Általános esetben, a gyermek abban az évben, amelynek augusztus 31. napjáig a harmadik életévét betölti, a nevelési év kezdő napjától legalább napi négy órát köteles óvodai nevelésben részt venni.
Óvodákban biztosított egyéb szolgáltatások
Az óvoda által szervezett, a pedagógiai programhoz nem kapcsolódó egyes szolgáltatások térítési díj megfizetése mellett vehetők igénybe.
Rendezvény ügyek
Házasságkötés, állampolgársági eskü, községi ünnepi rendezvények biztosítása
Rendezvénytartási engedélyezés
Rendezvénytartási engedélyezési eljárás
Rendezvénytartási eljárás lefolytatása, rendezvények nyilvántartásba vétele, rendezvények ellenőrzése
Igénylő, kötelezett: rendezvényeknek helyt adó ingatlan tulajdonosa, üzemeltetője, szabadtéri rendezvény esetén a rendezvény szervezője
Ügyintézési határidő 20 nap
Szükséges iratok: építmény használatának jogcímét igazoló dokumentum, jogi személy esetén aláírási címpéldány, biztonsági terv, tűzvédelmi szabályzat, építészeti dokumentáció két példányban, tervezői nyilatkozat
Szociális ügyek
A gyógyszer- és gyógyászati segédeszköz kiadások viseléséhez nyújtott rendszeres települési támogatás
Köztemetés
A haláleset helye szerint illetékes települési önkormányzat polgármesterének kell gondoskodnia az elhunyt személy közköltségen történő eltemettetéséről, ha nincs vagy nem lelhető fel az eltemettetésre köteles személy, vagy az eltemettetésre köteles személy az eltemettetésről nem gondoskodik. A temetés összegét az önkormányzat hagyatéki teherként bejelenti, vagy az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítésére kötelezi.
Lakhatáshoz kapcsolódó kiadások viseléséhez nyújtott rendszeres települési támogatás
A lakhatási kiadásokhoz biztosított támogatás a szociálisan rászorult személyek részére nyújtható, lakhatást segítő ellátás.
Rendkívüli települési támogatás - Átmeneti támogatás
Létfenntartási gondok esetén átmeneti támogatás nyújtható.
Rendkívüli települési támogatás - Rendkívüli szociális krízishelyzetre tekintettel nyújtott támogatás
kapcsolódó nyomtatványok
Rendkívüli települési támogatás - Temetési támogatás
kapcsolódó nyomtatványok
Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez temetési támogatás adható.
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
A települési önkormányzat jegyzője megállapítja a gyermek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát, amennyiben a gyermeket gondozó családban az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg
a) a szociális vetítési alap összegének a 245%-át (jelenleg: 69.825 Ft), ha
aa) a gyermeket egyedülálló szülő vagy más törvényes képviselő gondozza,
ab) a gyermek tartósan beteg, illetve súlyosan fogyatékos vagy
ac) a nagykorúvá vált gyermek megfelel a 20. § (2) bekezdésében foglalt feltételeknek;
b) a szociális vetítési alap összegének 225%-át (jelenleg: 64.125 Ft) az a) pont alá nem tartozó esetben, feltéve, hogy a vagyoni helyzet vizsgálata során az egy főre jutó vagyon értéke nem haladja meg külön-külön vagy együttesen az 1997. évi XXXI. törvény 19. § (7) bekezdésben meghatározott értéket (570.000 Ft-ot, illetve 1.995.000 Ft-ot).
A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult gyermek után a gyermek családbafogadó gyámjául kirendelt hozzátartozó kiegészítő pénzbeli ellátásra jogosult, ha a gyermek tartására köteles, és nyugellátásban, korhatár előtti ellátásban, szolgálati járandóságban, táncművészeti életjáradékban, átmeneti bányászjáradékban, megváltozott munkaképességű személyek ellátásaiban, időskorúak járadékában vagy olyan egyéb ellátásban részesül, amely a nyugellátások és egyes más ellátások emeléséről szóló kormányrendelet hatálya alá tartozik. A kiegészítő pénzbeli ellátás havi összege - gyermekenként - a szociális vetítési alap összegének 22 százaléka (jelenleg: 6.270 Ft).
kapcsolódó nyomtatványok
Általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (2018. január 1-től)
Az e-Papír szolgáltatás segítségével az ügyfél a beadványát elektronikus úton nyújthatja be a Hivatal részére.
A szolgáltatás eléréséhez magánszemélyeknek "ügyfélkapu", vállalkozásoknak "cégkapu" regisztráció szükséges.
E-ügyintézéssel összefüggő jogszabályok:
- az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII. 31.) Kormányrendelet
- a bizalmi szolgáltatásokra és ezek szolgáltatóira vonatkozó részletes követelményekről szóló 24/2016. (VI. 30.) BM rendelet
- egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről szóló 84/2012. (IV. 21.) Kormányrendelet
- az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Kormányrendelet
- a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény
- az elektronikus ügyintézési szolgáltatások nyújtására felhasználható elektronikus aláíráshoz és bélyegzőhöz kapcsolódó követelményekről szóló 137/2016. (VI. 13.) Kormányrendelet
Önkormányzati adóhatósághoz fizetendő adók bankszámlaszámai:
Eljárási illeték/költség megfizetéséhez szükséges bankszámlaszámok:
Illeték beszedési számla: 11747006-15424893-03470000
Önkormányzati adóhatósághoz fizetendő adók bankszámlaszámai:
Iparűzési adó beszedési számla: 11747006-15424893-03540000
Késedelmi pótlék számla: 11747006-15424893-03780000
Talajterhelési díj számla: 11747006-15424893-03920000
Termőföld bérbeadásából származó bevételek: 11747006-15424893-08660000
Idegen bevételek számla: 11747006-15424893-04400000
Bírság számla: 11747006-15424893-03610000
Egyéb bevételek számla: 11747006-15424893-08800000
Egyéb bankszámlaszámok:
Tanakajd Község Önkormányzata költségvetési bankszámla-száma: 11747006-15424893
E-Adó
Az adóügyek ügyintézésére gazdálkodó szervezetek esetén kizárólag cégkapu használatával van lehetőség.
A vállalkozási tevékenységet nem folytató természetes személyek továbbra is szabadon határozhatják meg, hogy papír alapon, illetve elektronikusan intézik-e adóügyeiket.
Az adóhatóság által alkalmazott hatályos jogszabályok (törvények, rendeletek):
- A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény
- A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény
- Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény
- Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény
- Az adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról szóló 2017. évi CLIII. törvény
- Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
- Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017.(XII.28.) Korm.rendelet
- A jövedéki adóról szóló 2016. évi LXVIII. törvény
- Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény
- A bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény
- A csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény
- A cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény
- A környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény
Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával
2.3. Közszolgáltatások
A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése, tartalmának leírása, díjának és az abból adott kedvezmények mértéke, az igénybevételének rendjére vonatkozó tájékoztatás. Amennyiben hosszabb terjedelműek, a tájékoztatásokat önálló dokumentumban, azok, valamint az igénybevételhez használt formanyomtatványok elérhetőségének biztosításával.
Nem releváns
Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával
2.4. A szerv nyilvántartásai
A közfeladatot ellátó szerv által saját fenntartású adatbázisok, illetve nyilvántartások leíró (név, formátum, az adatkezelés célja, jogalapja, időtartama, az érintettek köre, az adatok forrása, kérdőíves adatfelvétel esetén a kitöltetlen kérdőív) jegyzéke. Az általános közzétételi listában csak az adatokat tartalmazó jegyzéket kell közzétenni, azonban a közadatkereső felé történő adatszolgáltatás során minden egyes adatbázisról, illetve nyilvántartásról külön leíró adatot kell készíteni az Adatbázisokat meghatározó séma alapján.
A közfeladatot ellátó szerv által – alaptevékenysége keretében – gyűjtött és feldolgozott adatok fajtái, az adatokhoz való hozzáférés módja és az adatokról való másolatkészítés költségei.
Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával
2.5. Nyilvános kiadványok
A közfeladatot ellátó szerv nyilvános kiadványainak címe, témájának leírása, a hozzáférés módja, fizetendő költségtérítés mértéke vagy az ingyenesség ténye. Amennyiben a honlapról a kiadvány letölthető, a kiadvány elérhetőségének biztosításával.
Nem releváns
Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával
2.6. Döntéshozatal, ülések
A testületi szerv döntései előkészítésének rendje: Tanakajd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendeletének 11.§-a szabályozza.
A testületi szerv döntéseiben való állampolgári közreműködés (véleményezés) módja (erre szolgáló postai, illetve elektronikus levélcím): Tanakajd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendeletének 10.§-a szabályozza.
Postacím: 9762 Tanakajd, Templom u. 24.
E-mail: tanakajd.onkormanyzat@gmail.com
A szerv döntéshozatalának eljárási szabályai: Tanakajd Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015. (I.26.) önkormányzati rendeletének 15-22.§-a szabályozza.
A testületi szerv üléseinek helye
Meghívók
A testületi szerv megtartott üléseinek ideje, (év, hó, nap, óra megjelöléssel) valamint nyilvánossága, üléseinek jegyzőkönyvei, illetve összefoglalói (Az ülés jegyzőkönyve, illetve összefoglalója elérhetőségének biztosításával):
Jegyzőkönyvek
A testületi szerv tervezett üléseinek ideje (év, hó, nap, óra megjelöléssel), valamint nyilvánossága, látogathatóságának rendje, napirendje ülésenkénti bontásban:
Meghívók
A testületi szerv döntéseinek felsorolása ülésenkénti bontásban; a döntések elérhetőségének biztosításával:
Határozatok
Rendeletek
Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával
2.7. A szerv döntései, koncepciók, tervezetek, javaslatok
Frissítés: E törvény eltérő rendelkezése hiányában a benyújtás időpontját követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával
2.8. Pályázatok
A közfeladatot ellátó szerv által kiírt pályázatok szakmai leírása, azok eredményei és indoklásuk, A kapcsolódó dokumentumok közvetlen elérhetőségének biztosításával.
Frissítés: Folyamatosan
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával
2.9. Hirdetmények
Frissítés: Folyamatosan
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával
2.10. Közérdekű adatok igénylése
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje,az illetékes szervezeti egység neve, szervezeti egység elérhetősége (postacíme, földrajzi helye, telefonszáma, telefaxszáma, elektronikus levélcíme), valamint az adatvédelmi felelős vagy az információs jogokkal foglalkozó személy neve. A közérdekű adatokkal kapcsolatos kötelező statisztikai adatszolgáltatás adott szervre vonatkozó adatai. A közfeladatot ellátó szerv kezelésében lévő közérdekű adatok felhasználására, hasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek. Azon közérdekű adatok hasznosítására irányuló szerződések listája, amelyekben a közfeladatot ellátó szerv az egyik szerződő fél.
Közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Info. törvény) 28. §-a alapján a közérdekű adat és a közérdekből nyilvános adat megismerésére igényt lehet benyújtani a Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatalnál (9763 Vasszécseny, Petőfi S. u. 11.).
A közérdekű adat megismerése iránti igényt szóban, írásban vagy elektronikus úton lehet jelezni. Az adatigénylésnek a Hivatal legfeljebb 15 napon belül eleget tesz.
Az igény teljesítésének megtagadásáról, annak indokaival együtt, 8 napon belül írásban vagy – amennyiben az igényben elektronikus levelezési címét közölte – elektronikus úton a Hivatal értesíti az igénylőt. Az igény elutasítása esetén az igénylő bírósághoz fordulhat.
Frissítés: Negyedévente
Megőrzés: Az előző állapot 1 évig archívumban tartásával
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésre az illetékes szervezeti egység neve, elérhetősége, az információs jogokkal foglalkozó személy neve:
Vasszécsenyi Közös Önkormányzati Hivatal - Keringer Zsolt
(elérhetősége: +3694556038, e-mail: zsolt.keringer@gmail.com)
2.11. Közzétételi listák
A közfeladatot ellátó szervre vonatkozó különös és egyedi közzétételi lista, a közzétételt elrendelő jogszabály vagy egyéb aktus megnevezésével, elérhetővé tételével.
Közzétételi lista
Frissítés: A változásokat követően azonnal
Megőrzés: Az előző állapot törlendő